Origami Love: Kusudamas

Joaca mea cu origami a inceput cu jucariile tip fireworks si a continuat cu minunatele Kusudamas sau paper balls cum mai sunt cunoscute. Sferice, maricele si din multe module, Kusudamas sunt o forma destul de veche de origami, datand din epoca Edo a Japoniei (1600 AD), impaturite astfel incat sa reprezinte flori sau stele.

Exista un mic conflict in lumea artistilor origami cu privire la Kusudamas pentru ca unele lucrari necesita reinforcement cu lipici sau ata. Eu le-am facut initial fara lipici sau ata, dar am observat ca daca vreau sa ma joc cu ele sau sa le atarn pe post de decoratiuni de lustra ar fi bine sa le consolidez punctele de legatura. Altfel, daca vreti o Kusudama pe care sa o tineti undeva pe un birou, intr-o zona cu trafic mic, nu e nevoie nici de lipici, nici de ata. 

Eu am facut aceste Kusudame din hartie de post-it. Am gasit in Carrefour acum ceva timp seturi de post-ituri cu culori diverse si abia acum le-am gasit intrebuintare. Dar fiind vorba de o hartie nu neaparat destinata origami si pentru ca sunt incepatoare, nu toate unghiurile au iesit la fel de drepte. Dar stiti vorba aia, repetitia este mama invataturii. 







Share:

0 comentarii

Share a thought